När blodsbanden brister.


















Godmorgon allihopa.
Som jag trodde vaknade jag av ett jobbsamtal,
dock var det inför imorgon.
Men det är skönt att jag får jobba så mycket som jag får iaf.

Igår kväll började jag läsa "När blodsbanden brister".
Boken handlar om en mamma som lever ihop med en aggressiv man
och när hon sedan väljer att ge upp drömmen om kärnfamiljen
går aggressiviteten mot mamman sedan över till sexuella övergepp på deras gemensamma 1-åriga son.
Jag hann inte läsa mer än en femtedel av boken
innan jag blev arg,
och då har jag nog inte ens kommit in i den mest känsloframkallande delen av boken än.
Och ska man leva efter att somna med goda tankar
ska man nog inte ge sig in i den här boken innan läggdags.
Sånt här borde inte få hända !
Ett litet barn.
Ett barn ska inte behöva genomgå något sådant.
Det är helt sjukt att det faktiskt finns människor som håller på med sexuella övergepp mot barn.
Och det händer säkert mer än vad man tror.
Som en gammal arbetskamrat en gång sa
"man går ute och tittar in genom fönstren och alla lampor lyser och man tror att alla har det så bra,
men egentligen lever vi alla med våra problem".
Bakom stängda dörrar.
Varför jag tycker om att läsa sånna här böcker,
det vet jag faktiskt inte.
För jag blir egentligen bara arg.
Och det hugger i mitt hjärta att bara behöva tänka på vad alla stackars små barn i denna värld utsätts för.
Bara att titta på omslaget till boken
gör att jag får en klump i magen.
Alla barn har rätt till ett normalt liv,
fyllt av kärlek och glädje
och så finns det någon jävel som har mage att ta ifrån dem det.
Nej fy fan säger jag bara !

Kommentarer
Postat av: Suzanne Mets

nej du vänta du bara den boken är hemskt upprörande. : ( jag var extremt arg, förtvivlad och ledsen när jag var klar.

2008-12-18 @ 10:40:29
URL: http://enannansidaavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0