Pysseldag med flickorna.

Katarina dekorerar en pärm med limmpenna och glitter.

Katarina dekorerar sin pärm och Lisa gör ett bröllopsalbum till hennes & Per's bröllopsfoton.

Jag fick hjälpa Lisa att skriva namn och bröllopsdatum på albumet.

Katarina dekorerar julgranskulor och jag tampas med min ljustillverkning.

Att pillra ut ljusen från formen var inte det lättaste.

Och det här var vad jag hann med under dagen.


Pysseldagen vart inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
Vi skulle inhandla grejer idag och en utav sakerna jag hade tänkt göra sprack
eftersom det inte fanns en del utav det jag skulle ha,
så jag fick klura ut något annat
och det blev min egna adventsljusstake jag hade tänkt göra
och hemmagjorda ljus.
Det började med att ljusen jag hade inhandlat till ljusplattan var för stora
så då kom jag på den briljanta idén att göra mindre ljus av ljusmassan jag köpt.
Det var bara det att det tog längre tid än jag trodde
och det slutade i en evig väntan.
Jag fick roa mig med att titta på Lisa och Katarina under deras pyssel
medans jag väntade på att mina ljus skulle bli klara.
Men jag valde att utforska ljustillverkningen lite,
så adventsljusstaken får vänta till en annan dag.

Imorgon skulle vi egentligen ha åkt till Ikea,
vilket jag hade sett fram emot jättemycket.
Det ser ut som ett bombnedslag här hemma
och det driver mig till vansinne.
Jag blir tokig av att se röran,
inte hitta mina grejer osv.
Nu ligger allt i en enda stor hög på frysen och köksbordet
och jag vill knappt gå in i köket,
för att slippa se helvetet.
Och för att inte tala om skrubben där man nästan får allt
över sig bara man öppnar dörren.
Men nu blir det nog inget Ikea-besök,
vilket innebär att jag har lust kasta ut alla grejer genom fönstret snart
för att jag inte orkar se skiten.
Och i veckan ska det julpyntas oxå,
men vem orkar hålla på med det i den här röran ?!

Kommentarer
Postat av: linda

varför blev de inge ikea?

2008-11-25 @ 10:37:53
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0