Är det inte helt underbart med sol ?



Sol och snö är helt underbart. Egentligen är jag ingen vintermänniska. Jag går typ i ide när det är vinter och kallt ute. Men nu längtar jag faktiskt efter att dra på mig täckbyxorna, åka lite pulka, dricka varm oboy och bara njuta av det som är lätt i livet. När jag jobbade var vi ute varje dag och jag tyckte oftast att det var pest och pina, förutom de dagarna då solen sken och jag kunde vara med barnen och leka i pulkabacken eller bygga stora snögrottor. Det är livet det. Att höra små barn tjuta av skratt när man sitter med dem i pulkan. Barnskratt är bland det bästa som finns tycker jag. Man kan inte sluta förundras av hur lätt de har till skratt och man kan bara inte låta bli att skratta med dem när de tokar sig. Det var många sånna dagar på jobbet. Jag saknar det.

Kommentarer
Postat av: tirees- au pair i D.C.

Svar: haha! jaa, det är ju lightcola bara i lite mindre format. inte så amerikanskt dock ;)

2009-12-17 @ 21:40:56
URL: http://tirees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0