Glitter och glamour.

Vi har som sagt varit och shoppat idag. Jag gjorde lite fynd i alla fall, tex ett geleglitter för 10 :- på Åhlens. Jag tänkte att det kunde vara värt att testa i alla fall. Jag hade redan innan knallat in på Kicks och köpt ett franslim för att bättre kunna fästa glitter på ögonlocken, men eftersom geleglittret bara kostade 10 :- tyckte jag att det kunde vara värt att testa, för enkelhetens skull. Finns det något enklare än att bara ta en pensel och dutta på ögonlocket ?




Det var fruktansvärt svårt att få till några bra bilder nu när det är så mörkt ute såhär på kvällen. Men ungefär såhär såg det ut när jag applicerat bara glittret på locket. Jag orkade inte göra någon avancerad makeup utan la det på min gamla bara, vilket bara var mascara som tur var. Egentligen hade jag föredragit en eyeliner oxå. Hur som helst, glittret var lätt att applicera. Hur bra som helst för de som inte är så vana med att applicera lösglitter.



Såhär såg det ut efter att jag haft på lite ögonskugga i guldnyans och kajal. Mycket bättre än med bara glittret. Man ser dock inte glittret så bra på bilden, glittrar mer i verkligheten. Jag hade tänkt mig något liknande till nyår, men nu när jag väl testade är jag inte alls så övertygad. Det lutar nog mot en svart sotning med lite glitter i i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0