Ett efterlängtat besök till Kolmården.

Igår gick jag upp med tuppen för att åka till Kolmården. Solen sken och det var varmt redan klockan halv sju på morgonen, härligt. Gjorde oss i ordning för att åka men när vi kommer ut i bilen låter den fruktansvärt illa och vi inser att vi inte kan åka hela vägen till Kolmården med den. Något hände tydligen när vi körde fast med bilen dagen innan. Så vi fick ta Kalle's bil i stället och det gick ju lika bra det, bara det att vi kom iväg mycket senare än vad vi planerat. Och att vi inte kunde ta egen bil genom Safariparken. Vi kom fram halv tolv, när vi egentligen hade tänkt vara framme vid tio. Vi hann inte med allt där inne, vi missade tex Safariparken eftersom tiden inte räckte till. Jag vägrade ju missa delfinshowen som såklart var en utav höjdpunkterna (det var ju därför jag ville åka från början, det andra var bara en bonus), dock kändes det som att den var lite väl barnanpassad med en pirat som stod och pratade och Marcoolio som tog upp väldigt mycket tid av showen. Kalle sa till och med att det kändes som att showen handlade mer om Marcoolio än om delfinerna. Men delfinerna var lika fascinerande som jag hade trott. Vilket jobb de har, de som får jobba med det där. De ser ut och ha så fruktansvärt roligt.
Hur som helst, vi kom hem klockan halv tio igår och då var det bara mat och sängen som väntade. Vi var skapligt trötta efter att ha gått upp kvart i sex på morgonen och kört bil och gått runt hela dagen. Plus att vi inte kunde sova knappt under natten innan, jag var ju som ett litet barn som väntar på julafton :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0