Jag önskar att jag var en tidmaskin.

Nu på morgonen har jag gått tillbaka lite i min blogg och hittat inlägg & bilder som jag inte ens visste att jag publicerat. Ibland önskar jag att jag var en tidsmaskin som kunde dra tillbaka tiden, det är så mycket jag saknar. Jag saknar mitt gamla jobb, de underbara barnen där som alltid fick en att må bra och alltid skänkte mig glädje när jag var ledsen, så fort jag kom till jobbet fick de mig att glömma allt det där jobbiga genom att krypa upp i knät på mig och be mig läsa en bok eller när pojkarna kom med en fotboll och bad mig spela med dem. Jag saknar gemenskapen där. Vi var alla som en enda stor familj, föräldrar, barn och personal. Det är nog en gemenskap jag aldrig mer kommer att få uppleva i arbetslivet i alla fall.
Jag saknar att få säga att "idag ska jag umgås med tjejerna". Det var ju vi tre helt enkelt. Tre tjejer som kunde prata om det mesta, skratta åt det mesta och ha fruktansvärt roligt tillsammans. Vad vi än gjorde så hade vi alltid roligt ! Vi planerade våra tjejkvällar, fester, pysseldagar osv. Ofta var det de dagarna som fick mig att känna att jag lever.
Jag saknar gemenskapen som var förut. Vad man än gjorde så fanns det alltid mer gemenskap än vad det gör nu. När det var fest så var alla mer med alla. Nu dras alla sakta men säkert åt olika håll.
Jag saknar mina andra vänner som jag umgicks med innan de fick barn. Jag saknar att umgås med dem, prata med dem, och att få se deras barn växa upp. Jag trodde jag skulle få ha en del i det, men det har jag inte.

Var tog allt vägen egentligen ? Hur kan det bara försvinna ?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch ja vet..De e fan konstigt hur de kan bli ibland. och ja önskar också att man kunde vrida tillbaka tiden ibland. ja vet inte ens va som gjorde att vi slutade umgås vi 3, har du? känner bara att man vill ha tillbaka det men de verkar inte finnas på kartan..sen håller ja verkligen med om vädret! Sååå jävla trött på ed här skit vädret man sitter bara inne och ugglar och har inte lust med nånting.=/ men vi kanske kan gå på kupolen om du har lust innan jag ska på mötet?=) då gör man ju nånting iaf. kram

2009-07-09 @ 11:52:14
URL: http://ninascribb.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja jag har mina funderingar på å bli brunett igen faktiskt...men de blir inte riktigt än de ska få växa ut lite först.Ja du ,jag vet inte..=( men tråkigt äre iaf. ja det kan va skönt å ha nåra andra å bolla med faktiskt eftersom man annars inte får andra åsikter än dom man e "van " med. Ja vi var ju det men ja fattar fortfarande inte varför vi gled isär..själv tror ja nog att hon kom på att de va per hon ville ha och då blev de så att nu sitter dom ihop ist. ja jag vet va du menar med att något saknas.. jag skulle tycka att de va skit kul om de åtminstone kunde bli vi 3 igen men som ja sa..antagligen inte på kartan=/ KRAM KRAM

2009-07-09 @ 18:37:05
URL: http://ninascribb.blogg.se/
Postat av: Liza

Saknar också när det var vi tre! Men det känns som att vi glidit isär och jag vet att mkt av det är mitt fel. Har dragit mig undan mkt och inte hört av mig för det känns som att det är ni två nu.

Tack för att du är snäll och ställer upp imorgon, det uppskattar jag oerhört mkt! Kram/ lisa

2009-07-09 @ 18:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0