Stockholm.

I helgen blev det en liten Stockholms-resa. Åkte på fredag morgon och kom hem igår kväll. Vi har shoppat (dock inte så mycket som jag hoppats på, tur var väl det eftersom jag tydligen inte fick någon lön idag), varit på gröna lund och ätit på en del fina restauranger. I lördags kväll hann vi med att träffa Nina oxå och det var ju inte igår precis, så det var ju trevligt. Gick ut och åt och sen gick vi ut och tog några drinkar efteråt. Men det är inte så lätt när man inte hittar i Stockholm inte. Man tror att bankomater, restauranger och barer borde finnas i varje gatuhörn, men det gör det inte och det är svårt att hitta några bra ställen. Men vi hittade på en riktigt bra restaurang i alla fall, väldigt dyrt dock, men väldigt god mat. Och när vi var ute med Nina tog det ett tag innan vi hittade på både restaurang och bar. Baren såg mysig och bra ut när man kikade in, men när vi väl kom fram till baren tog det en evighet för dem att blanda oss en varsin drink. De stod med måttglas och kollade recept i menybladet. Ganska negativt intryck enligt mig. Men vi hade trevligt ändå, vi fick ju våran drink till slut och den var faktiskt god, satt och pratade massa skit bara, det är så roligt när man träffar någon barndomsvän som man har lite minnen ihop med och jag och Nina har ju gjort en del tok genom åren i Lövnäs. Roligt att tänka tillbaka på det ibland.
Men jag har lärt mig något av att vara i Stockholm i alla fall:
• Jag är ingen storstadstjej !
Men det visste jag ju redan. Jag klarar verkligen inte av all stress och allt folk.
• Ska man åka till Stockholm räcker det med en natt. Två nätter blev lite för mycket och sista dagen gick vi nästan och undrade vad vi skulle göra.
• Det är nästan inte värt att bo på hotell i en storstad. Visst, det är jättemysigt att lyxa till det lite extra, bo på hotell, äta fina middagar osv, men jag skulle hellre göra det i en lite mindre stad med lite mysiga fik och restauranger, nära till sjö & vatten, och kunna ta mysiga promenader, dricka en flaska champange på hotellrummet, ta ett varmt bad i badkaret, ha en mysig picknick i någon park osv. Det är nog mer sånna saker jag uppskattar, i alla fall om jag åker med min partner. I en storstad vill jag bara shoppa, men det är oxå allt. Jag kan inte se det mysiga i det riktigt. Åker man för nöje, med tex ett gäng kompisar och sin partner är det nog hur kul som helst, men åker man för att vila upp sig och ha en mysig och romantisk tid tillsammans så är Stockholm inte något bra alternativ för det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0