Studenten.

Idag är det den stora dagen för många runt om i landet. Många tar studenten idag. För 4 år sedan stod jag där med mössan på huvudet och var stolt över att ha klarat mig igenom de där tre hemska åren på Omvårdnadsprogrammet med ganska bra betyg för att vara mig. Jag fick MVG i projektarbete och det var jag mäkta stolt över, som att det skulle spela någon roll nu (?). På betygspappren framgår det ändå inte vad projektarbetet innehöll, så vad gör det egentligen för nytta när man söker jobb osv ? Jaja, skitsamma ! Som sagt, 4 år sedan. Jag trodde att det var 3 år sedan, ända tills jag för ungefär 1 timme sen tittade på korten därifrån och insåg att det faktiskt var 4 år sen. Innebär det att man håller på att bli gammal ? Det känns ju som att det var nyss. Scary !

Nu håller jag på och gör mig i ordning för kvällen. Katarina kommer hit och vi ska dricka lite vin och bara mysa. Kalle är och köper lite godis åt oss nu, snäll han är va ? :) Sen får vi se vad som händer. Vi har bestämt oss för att inte planera något utan ta kvällen som den kommer och bara göra det vi känner för, så det blir nog skitbra !
På jobbet idag var det som att jag fick något slags tecken, slog på radion bara sådär när jag sprang förbi den mitt i allt lekande med barnen, och vilken låt är det inte som spelas, om inte Right round med Flo rida. De flesta som känner mig vet nog att jag älskar den låten och inte kan låta bli att sjunga med och skaka på rumpan :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0