När fantasin tryter.

Idag har jag målat, för första gången utan att ha tagit inspiration från någonting. Jag målade rakt av ifrån huvudet. Min fantasi är inte den bästa och därför brukar jag kika runt på lite bilder för att få inspiration och idéer. Idag började jag dock min teckning på jobbet. Satt och kluddrade och upptäckte till min förvåning att den blev ganska bra. Så direkt när jag kom hem tog jag fram mitt akvarellblock och satte igång att rita från huvudet, samma motiv som på jobbet. Jag använde mig av spegeln för att ta lite hjälp till handen och proportionerna. Slutresultatet blev ganska bra för att vara första gången tycker jag. Men jag ska öva mig ännu mer. Det är riktigt kul att måla med de nya färgerna. Passar mig perfekt !



♦ Akvarell, svart tusch. 210 x 297 mm. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0