Det där gör jag aldrig mer om !

Jag har inte haft tid att sitta vid datorn på ett tag nu, det är därför jag inte har bloggat något alls. I två dagar har jag bara krånglat med det där jävla håret. På torsdagen åkte jag till Katarina's bror, där Katarina var och var barnvakt åt deras lilla dotter, och skulle ta ur löshåret. Tur jag har Katarina som hjälper mig med allt, hon är guld värd på alla sätt och vis. Vad skulle jag göra utan henne ? Hur som helst, en hel balsamflaska och 4-5 timmar senare var det mesta av håret ur. Till slut tog vi saxen och naggade lite på limmet för att få små bitar att pilla på för att lättare få ur det. Duschade ur håret och allt balsam som hade torkat in under alla dessa timmar och när jag ska dra kammen genom det så upptäcker jag att jag har två jättestora tovor, och då menar jag verkligen JÄTTESTORA, bak i huvudet, som inte gick att borsta ur. Katarina försökte så gott hon kunde, och allt som allt tog det 6 timmar, och då hade vi fått ur halva ena tovan. Igår efter jobbet var jag hem till mamma så hon fick hjälpa mig med det som var kvar, i 2 timmar satt jag där, och till slut blev det saxen. Det mesta var som tur var löshår som hade trasslat sig som en stor boll, man kan inte kalla det tova, utan det var verkligen en boll ! När vi väl fick ur dem med saxens hjälp så insåg jag att det hade aldrig gått att kamma ur. Och jag som tycker det är hemskt att ta stick i fingret eller blodprov, men det här var smärta kan jag lova ! Fy fan, vad ont det gjorde. Till slut gjorde det så ont att jag skrek av smärta bara någon petade lite lätt på det. Jag kommer aldrig mer att sätta i en hårförläning på detta vis i hela mitt liv, och jag kommer aldrig någonsin att rekomendera någon annan att göra det ! Ida var jätteduktig på att sätta i det så att det såg snyggt ut, hon är verkligen jätteduktig, så där finns det inget negativt alls. Men att ta ur det var nog det värsta jag varit med om. Mitt hår är nu både kortare och tunnare. Jag har köpt clips för att fylla ut det lite och jag hoppas verkligen att det fungerar bättre. Det får vi se ikväll, för då ska vi ut ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0