Jag har varit duktig...

I morse ringde de från Makeup-studion igen och undrade om jag kunde sitta modell. Åter igen fick jag en ganska så extrem make-up, inom temat fantasy. Fick massa lila ögonskugga, lila och silvriga ögonbryn som såg ut ungefär som en gren på ett träd för att förklara det enkelt. Inget man skulle visa sig ute i med andra ord :)

Efteråt åkte jag och handlade och sen bar det av till arbetsförmedlingen, där jag absolut inte blev nå klokare alls idag. Vi skulle "brainstorma" och se om vi kunde komma fram till något om vad jag ska göra framöver. Men det slutade mest med att jag gick ut genom dörren och kände total panik. "Sök alla jobb du kan så länge. Sälen, Burger king osv". Jag drar gränsen vid Burger king.
Men Kalle hjälpte mig lite med praktik-funderingarna och jag hittade en väg ut i alla fall. Jag hoppas verkligen på det nu. Sen ska jag iväg på en handledningsträff i november. Tydligen ska de kunna hjälpa en att komma på vad man vill göra. Men jag tror jag redan vet. Jag är bara inte säker, hur ska jag kunna vara säker när jag aldrig fått prova på eller när jag inte vet hur jag ska ta mig fram ?

Idag har jag städat också. Till och med tvättat fönster. Det händer inte varje dag kan jag ju säga, så jag är riktigt stolt över mig själv. Om jag ska vara ärlig så har jag nog inte tvättat fönstren en enda gång sen vi flyttade hit. Men nu är det rent och fint. Nya gardiner, kablarna tillrättalagda på golvet osv.

Jag hade tänkt måla lampskärmar ikväll, men upptäckte till min fasa att jag inte äger någon färg, vilket jag faktiskt trodde att jag gjorde. Men tydligen hade jag bara textil-pennor. Jag måste nog införskaffa lite färg inom en snar framtid.

Nu ska jag fortsätta måla min teckning som jag påbörjade igår kväll. Såhär såg den ut när jag avslutade igår:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0