Kan man hyvla av med osthyvel ?

Efter att ha gått hela dagen med makeup'en jag fick på makeup-studion i förmiddags så förstår jag verkligen inte hur jag en gång i tiden har kunnat använda foundation. De senaste dagarna har jag faktiskt övervägt att börja med det igen, men idag insåg jag verkligen att det inte är någonting för mig. Efter att ha använt mineralpuder de senaste månaderna så såg jag verkligen skillnaden idag. Det positiva med foundation är att det är mer täckande (iaf jämfört mot det mineralpudret jag har nu), dock så ser det ju hemskt ut om någon kommer för nära, jag ser det själv i spegeln. Det värsta jag vet är när det syns att man har foundation, och jag hatar när det känns som att det är så tjockt att man skulle kunna hyvla av det med osthyvel ! Så nej tack, ingen foundation för mig !
Sitter här nu med en ansiktsmask på för att förhoppningsvis kunna känna mig något fräschare efter det där hemska lagret med foundation.

Jag fick beställningen från sheercover idag, med ungefär allt man kan tänkas behöva i sminkväg förutom mascara. Sheercover är mineralsmink och ska vara bra för hyn och samtidigt vara väldigt täckande. Jag ska testa imorgon så vi får se hur det fungerar :) Det kan inte bli värre än någon kletig, äcklig foundation i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0