Makeup-modell.

Strax före klockan tio i morse ringde en tjej från makeup-studion och undrade om jag ville komma dit och sitta modell för henne. Sagt och gjort. Åkte dit, osminkad, nyvaken och såg för jävlig ut :)
Fick först en catwalk-sminkning, som hon sa att jag nog inte skulle bli så nöjd med. Den var väldigt extrem men ganska cool. Massa svart och rött i färgväg. Ilröda läppar som jag såklart föll för. Och massa rouge som gick upp över tinningarna, grymt snyggt ! Jag brukar aldrig använda rouge på grund av min hy, men det finns ju faktiskt bra foundation som täcker det. Däremot är jag inte så mycket för foundation längre, har kört på mineralpuder ett längre tag nu. Det täcker dock inte lika bra, men ser mer naturligt ut. Jag hatar när det syns att man har massa foundation på sig. Hur som helst, sminkningen var grymt cool, men däremot skulle jag nog aldrig visa mig ute i det.
Efteråt skulle jag få en valfri makup, men det drog ut på tiden lite och vi hann bara med en bas med mascara, ögonbryn och rouge. Jag vart ju finare när jag gick ut än vad jag var när jag gick in i alla fall, inte så konstigt kanske med tanke på att jag var totalt osminkad när jag gick in :) Men det blev en helt vanlig sminkning som jag lika gärna kunnat göra själv här hemma. Det var lite synd, men det blir nog fler gånger.

Nu ska jag sätta igång och sy färdigt en kjol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0