Nails & eyes.



Idag har jag tagit mig tid att måla naglarna. Jag har verkligen inte orkat göra någonting de senaste dagarna. Nagellacket köpte jag i Turkiet för 15 :- och ringen för 25 :-. Som hittat !

Försökte ta kort på Leia nyss, men i kameran så syns det verkligen att det är nå knas med hennes öga (vilket man inte tänker på annars). Det ena ögat blir knallblått och det andra (som vi inte vet säkert än om hon har något öga eller inte) ser bara allmänt wierd ut. Ska ringa djursjukhuset och höra vad de tycker vi ska göra. Om vi ska ta med henne in så de får titta till det eller inte. Hon är som vilken kattunge som helst, leker och är glad och verkar inte alls lida av det. Det är nog snarare vi som oroar oss lite. Kan man göra något för att göra det bättre så vill man ju veta det. Vi tvättar och gör rent runt ögat varje dag i alla fall och då kurrar & spinner hon och verkar tycka det är jättemysigt :)
Just nu sover hon inne hos oss på nätterna (annars brukar vi ha den dörren stängd), bara för att hon & Thea ska få lite ensamtid. Plus att någon av oss gärna vill vara med ifall de skulle ryka ihop. Thea är ju typ 3-dubbelt så stor som Leia, och hon fräser och morrar lite. Men nu har hon i alla fall slutat fäkta med tassarna mot henne. Leia däremot är en riktig liten tuffing, hon låter sig inte skrämmas utan leker på som vanligt. Våran lilla pirat ;D

"Hon har bara ett öga, så hon ser ut ungefär såhär" (imitation genom att hålla ena ögat öppet och kisa med det andra)
"Så ser pirater ut !"
"Jaha, så då kanske jag har fått en piratkatt menar du ?"
"Jaaa !"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0