Antons dopdag.




Idag är det Antons dopdag. Det började i kyrkan klockan tre. Jag trodde jag skulle vara mer nervös eftersom jag är gudmor och skulle stå med där framme, men det var en baggis :) Jag är nog mer härdad efter att nytt som hänt den senaste tiden.

Skrev en dikt jag hittade på nätet och ramade in i doppresent. Dikten passar in så bra. Jag, Linda & barnen träffas inte allt för ofta, men de kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta ! Så tack för att jag får vara gudmor. ♥

Att få ett litet gudbarn
är en gåva och en ära
- att man är så betrodd
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära
fast man bara ses ibland.

Ett gudbarns liv man följer
av omtänksamma skäl.
För man har fått till uppgift
att se till barnets väl.

Och även i det tysta
finns detta alltid kvar
- att man känner något särskilt
för det gudbarn som man har.


Kommentarer
Postat av: linda

Tack för idag, och tusen tack för att du ställer upp att ta på dig ansvaret att vara gudmor. Och shit vad svårt det var att läsa upp den där fina texten idag. Jag blev helt rörd och tårarna var inte långt borta för det stämmer in så otroligt bra.

2010-02-06 @ 22:58:38
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: a-c

fin dikt :) duktig du är!

2010-02-06 @ 23:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0