Bröllopsmakeup.

(Emma fick en bröllopsmakeup i rosa färger med trebensfransar)

(Andra sminkningen blev en snarlik den första fast mer åt det lila hållet)


Som jag skrev i morse så blev det bröllopsmakeup idag. Trebensfransarna var lite kluriga att få dit, men det gick ju det med :) Jag tycker personligen att det är mycket lättare att sätta på sig själv. Emma var så nöjd med makeupen som gick i rosa toner med skimmer att hon inte vill tvätta av sig den och hon påpekade detta typ hela tiden när hon stod med huvudet ner i handfatet och gnuggade bort alltihop, haha. Därför valde hon en snarlik på nästa makeup som hon fick låta sitta kvar när hon gick hem. Det blev en lila makeup, med silverskimmer och lite intensitetsskugga. Ser ni föresten skillnaden på bilderna ? Titta på baserna ! Den översta bilden har jag använt mig av Bare minerals bas, och på den andra Makeupstudions egna märke. Jag är inget fan av mineralsmink, har inte hittat något som täcker riktigt bra. Visst om man har fin hy, då kan det vara skitsnyggt med en mineralfoundation. Har du däremot lite sämre hy, inte lika snyggt. Det blir lätt lite genomslag... Vilket enligt mig kan förstöra en helt underbart fin makeup.
Så nu ska jag iväg på en shoppingrunda med Jonas, får se om jag tar mig tid att leta på mig en ny foundation :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0