Förbereder och funderar lite...



Idag har jag sminkat Elin. Första makeupen glömde jag såklart att ta kort på, men det var en clean beauty makeup med massa bronze-skimmer. Jag blev mer nöjd med andra makeupen. Elin gav mig lite fria händer och jag gjorde såklart allt för att framhäva hennes blåa ögon lite extra. Tycker att jag lyckades ganska bra nu när jag tittar på bilden, för visst kommer hennes blåa ögon fram mer... Har lyckats få klämm på rougen oxå. Man ser verkligen hur man utvecklas nu när man håller på varje dag och för anteckningar och tar bilder på allt man gör. Riktigt roligt att se att man kommer någonstans, och inte bara står och stampar på samma ställe.
Allting är så fantastiskt kul och jag är så glad över den här tiden. Kommer vara ett minne för livet. Så till alla er tjejer där ute (och killar oxå såklart) som har en passion för makeup och funderar på att utbilda er, gör det. Det är så värt det ! Även om du kanske inte får något jobb efteråt (vilket jag såklart hoppas att jag får) så är det värt vartenda öre, varenda sekund, allt slit och jobb. Men var förberedd på när du går in i utbildningen att det kommer bli en intensiv och tuff tid. Men huvudsaken man tycker det är roligt. Så länge man tycker det kan man stå ut med allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0