Elin's makeup.



Nu har vi provsminkat Elin's bröllopsmakeup. Så fick jag träna lite mer på basen också. Det var ganska lätt att lista ut vad hon skulle ha för färg i alla fall, eftersom att det bara behövdes en. Färgen var precis som hennes hudton från början... Men det var lite svårare med modelleringen och neutraliseringen. Vi som har en ljus hudton blir ju blå, lilla eller röd tex under ögonen, medans de med en mörk hudton snarare får mörkbrunt. Så jag körde på en ren bas i hela ansiktet, men ögonskuggan tog ju bort en hel del av det mörka hon hade runt ögonen.
Hon ville ha en glittrig makeup, så det fick hon. Först en brun skugga med guldglitter (vilket inte syns alls på bilden) och så lösfransar. Lösfransarna var otroligt långa och det var nog första gången jag satte fransar på någon annan, så det måste jag nog träna lite på innan bröllopet så jag får dem att sitta ordentligt. Och nu i efterhand när jag tittar på bilderna så ser jag några små fel i min makeup som ska ändras. Man lär av sina misstag :) Elin verkade nöjd och glad med makeup'en i alla fall och tur var väl det. Hon kommer nog vara jättefin när dagen med stort D väl kommer ! :D

Kommentarer
Postat av: Ciiz

njaaa känner mig bakis sj då :D

2010-01-29 @ 14:17:48
URL: http://ciiiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0