Smink, smink, smink...

(Sminkade mamma. Shadingen gjorde att hon fick smalare ansikte, fint.)

(Lovena önskade sig en lila makeup innan vi skulle ut i fredags. Visst är hon vacker ?)

(Sminkade Camilla oxå innan utgången i fredags. Den gröna färgen påminner mig om pigelin-glass.)

(Och sen Sandra. Idag tog jag fram min egna palett och stoppade ner i makeupväskan, så Sandra valde blåa färger ur den. Jag vet att du inte gillar den här bilden nu Sandra, men alltid lika fin.)


Vi fick i läxa över helgen att göra minst två olika makeup'er. Jag fick göra fyra. Men det är ju bra, fick jag träna lite extra. Sminkade först mamma, vilket blev jättefint, hon såg så smal ut i ansiktet efteråt :)
Sen fick jag sminka Lovena och Camilla innan vi skulle ut i fredags. De fick välja färger själva. Är nöjd med båda sminkningarna, och det var nog de oxå vad jag förstod så det var ju bra.
Idag kom Sandra hit så vi sminkade varandra. Jag tog fram min egen palett så fick hon välja färger därifrån. Det finns lite mer färger i den än i de paletterna som vi fick från skolan, fler olika nyanser och så. Så vi tog två blåa nyanser på henne och det blev jättefint. Hon verkar passa i typ vad som helst. Hon har ju helt underbar hy oxå, skulle göra vad som helst för att få ha hennes hy...

För övrigt så känns det riktigt jobbigt just nu. Allt är så himla intensivt, och jag har knappt hunnit ha helg känns det som. Har sminkat varje dag och knappt fått nån tid över för något annat. Hela veckan som kommer nu ska jag vara på Makeupstore varje dag efter skolan. Och sen jobba tre helger i rad. Känns lite tufft, men det måste gå. Och inte ett ord från någon om att jag inte kommer klara det, för det vet jag att jag gör !

Kommentarer
Postat av: Anonym

:)

2010-02-01 @ 07:29:27
Postat av: Anonym

ja just jäklar ja så var de ju.. synd de men vi får helt enkelt ta de senare:) kram kram

2010-02-01 @ 15:21:28
URL: http://ninascribb.blogg.se/
Postat av: nger arnberg

detkommerdusäkert att göra

2010-02-01 @ 19:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0