Är vi sena i utvecklingen i Sverige ?

Redovisningen idag gick helt ok. Som vanligt så var det en pina att behöva stå upp inför allihopa och prata (tur att vi känner varandra ganska bra nu !). Jag vänjer mig aldrig vid redovisningar.

Efter redovisningen gick vi igenom vad alla olika kosmetika innehåller, alla konstiga innehållsförteckningar osv. Så nu kan jag det ! Jag ska gå igenom mina egna produkter från Aco Spotless sen, och se vad de verkligen innehåller, spännande ! :)
En annan sak som vi pratade om är djurtester. Jag har alltid varit emot sånt, har dock aldrig varit nå vidare insatt i hur de går till väga vid dessa tester. Tacka fan för det, för det är rent ut sagt för jävligt, det gör ont i hjärtat att höra, så för er känsliga som inte redan vet; sluta läs här. De tar små oskyldiga albino-kaniner som de spänner fast med metallspännen och sen droppar in dessa produkter och ingredienser rakt in i ögonen på kaninen, för att sedan se om de får några skador. Lika med parfym och spray, där sprayar de nära kaninerna och så får de andas in det och sen undersöker de om kaninen fått några skador i organen. Så tänk på det när ni köper djurtestade produkter ! Jag kan däremot med glädje tala om att det kom en ny lag (som jag totalt missat !) år 2009, som säger att man inte får använda sig av djurtester. Det finns andra metoder för detta, så jag förstår inte varför man ens har utsatt de stackars djuren i onödan. Och att det skulle ta så många år att få fram en lag om det här. Vi lever på 2000-talet, detta borde ha tagits bort redan för minst 15 år sen ! Det är både upprörande och glädjande på samma gång. Upprörande att det skulle behöva ta så lång tid, och att så många djur fått lida. Men glädjande att veta att det numer inte ska göras något mer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0