Kreativiteten spirar och idéerna flödar..

Jag och Matilda har suttit och bollat lite idéer nu under kvällen och har tre plåtningar inplanerade framöver. Så roligt när man har någon att bolla idéer med och vi kan slå våra kloka huvuden ihop och göra något bra av det.
Tidigare idag satt jag och tittade igenom bilderna från alla plåtningarna jag haft och det är så roligt att se hur man utvecklas. Både socialt och som makeup artist. Jag har kommit på att jag jobbar som bäst när jag arbetar med folk jag trivs med och när jag får lite fria händer och får vara med och bestämma lite. Ofta är det fotografen som avgör, fast jag måste ändå klämma in att det är vi makeup artister som kan det där med sminket bättre än fotografen. Så det är roligt när man får lite fria händer. Självklart ska de andra få ha ett finger med i spelet, men fler huvuden tänker bättre än ett som man brukar säga. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte uppskattar när folk säger "det ska vara en brun sotning, med svart kajal, en aprikosfärgad rouge och ljusrosa läppglans!", då jag tycker att sminket ska anpassas efter modellen. Små direktiv om vilken känsla det ska vara i makeupen och lite önskemål är mycket bättre.

Jag ska även klämma in i inlägget att vi är i stort behov av modeller, så är du intresserad eller känner någon som kan passa framför kameran, hör av dig !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0