Tar du hand om dina penslar ?



Idag har jag tvättat och skämt bort mina penslar rejält ! Nu ligger de på diskbänken indränkta i inpackning.
Jag vet att det är många som inte ens rengör sina penslar mellan gångerna, och jag är likadan själv när jag bara ska använda dem på mig själv. Men aldrig på någon annan ! Jag är hygienskadad. Och det säger ju sig självt att om du rengör penslarna mellan gångerna så får man bättre hy. Tänk någon som har mycket akne tex och inte rengör sina penslar mellan gångerna, hur mycket bakterier tror ni inte att det fastnar i penslarna ?
Så rengör de så ofta du bara kan, helst efter varje gång du använt dem, diska dem med diskmedel och vatten eller vanligt schampoo. Och skäm bort dem ibland med lite hårinpackning så håller de längre och du slipper köpa nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0