I'm telling you this, with a lots of feelings...

Jag skriver en mening, suddar... Skriver en mening, suddar... Hur ska jag börja ?
Det jag nu ska skriva är mer än jag ens orkat bry mig i att fundera över de senaste veckorna. Men vi vet alla att problem inte löser sig själva och att det inte blir bättre av att skjuta dem framför sig. Men det är saker vi alla gör ibland. När vi är för trötta för att orka ta tag i det som tynger oss.

Idag har jag sagt upp mig från Kicks och kommer i fortsättningen bara arbeta extra där när det behövs. Detta beslut tog jag igår kväll. Efter att ha mått dåligt i flera veckor och efter att ha genomlidit en hemsk sista vecka där tårar och ångest tagit upp mestadels av min lediga tid. Efter att ha varit allvarligt orolig för mig själv fanns det ingen annan utväg än denna. När kroppen börjar säga ifrån och inte längre fungerar som den ska, när huvudet säger ifrån genom att inte hänga med och ha koll på läget, då är det dags att fundera på vad som är värt något.
Jag slutar inte på Kicks av anledningen att jag inte trivs. För det gör jag ! Personalen är helt underbara och jag har haft en fantastisk tid under mina månader där. Jag har lärt mig så mycket. Både om produkter och om mig själv. Däremot har jag upptäckt att jag utvecklades mer som säljare än vad jag gjorde som makeup artist. Nu är det dags att utveckla den sidan också. Men det är inte det som var den stora & första anledningen till detta beslut. Jag slits mellan två jobb, två jobb som jag tycker om och trivs med på olika sätt. Jag slits mellan att arbeta 15 timmar/månad på schema på Kicks (plus hoppa in extra) och kombinera detta med 80 % på skolan. Detta innebar en ständig oro för mig, att alltid vilja göra det bra för alla, att aldrig kunna säga nej utan att känna ångest. Ett orosmoln som hängde över mig dag som natt.

Även om detta var ett stort beslut för mig, eftersom jag är väldigt glad över att jag överhuvudtaget fick ett jobb som makeup artist så snabbt efter utbildningen, så känns det som rätt beslut. Det känns bäst för alla parter. För Kicks som vill ha någon som alltid kan hoppa in extra utöver den tjänst jag hade, för barnen på skolan som behöver ha en och samma som håller i lektionerna, men framför allt för mig som nu kan fokusera på mig själv. Att hitta mig själv igen och den glada, kreativa tjej som jag egentligen är. Och så fort jag har gjort det ska jag göra allt för att uppnå det jag vill !


Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskar dej! <3

Det kommer att bli bra ! :)

Kramar

2010-10-22 @ 17:41:01
Postat av: katta

stolt över dig gumman! Att våga ta steget att göra det som är bäst för dig i nu läget. älskar dig! jätte varma (febriga) kramar till dig <3

2010-10-22 @ 19:05:58
URL: http://ninascribb.blogg.se/
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Tänk om jag bara kunde finnas där för dig...

2010-10-23 @ 00:34:39
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0