Lancome-kurs.


(Julia Roberts som är ansikte utåt för Lancome, är hon inte otroligt vacker ?:))

Då är man hemma efter en dag i Stockholm ! Eftersom jag klev upp tidigt som bara fan i morse, klockan halv 6 (det är sjukt tidigt för någon som inte brukar gå upp tidigare än 10, eller ibland kl 8.30 vissa lördagar när man jobbar), så blev det en ganska enkel makeup, en grå och snabb sotning. Men nog om det.
Så hur har min dag varit då ? Jag måste nog tyvärr (med stort fokus på tyvärr !) säga att dagen kunde ha varit bättre. Det började med att tåget var över 20 minuter försenat in till Stockholm, vilket innebar stress, stress, stress för att ta sig ut till Alvik där kursen skulle vara. Och för någon som knappt varit i Stockholm, mer än att man har tagit en tripp dit och kutat runt på stan och inte brytt sig i om man virrat bort sig eller inte eller alltid haft något sällskap som haft bättre lokalsinne än jag, så var det inte det lättaste att hitta till rätt tunnelbana. Men det gick i alla fall och jag kom på rätt tunnelbana för att hinna fram i någorlunda tid, trodde jag ! Strax efter klockan 10 klev jag av i Alvik (kursen började 10), men eftersom det tydligen fanns två håll man kunde gå åt när man klivit av pendeln så hade jag naturligtvis turen (känn ironin där) att gå åt fel håll och hamna uppe bland en massa lägenheter. Fick ringa till jobbet och be Azra förklara vägen och vi listade ut till slut att jag hamnade på fel sida, så jag fick gå runt alltihopa och hittade till slut rätt lokal. 40 minuter sent ! Det kändes som att jag missade det som jag tyckte var viktigast, alltså det som jag tyckte var svårast och såg en möjlighet i att få lära mig idag, men som tur var så fick vi ett kompendium som jag kan kika i. Men jag hann snappa upp en del om det jag hade missat senare i alla fall.
Lite tråkigt var det såklart att åka ensam, bland annat för att jag inte hittade någonstans och för att alla andra hade åkt tillsammans, vilket innebar att man i stort sett inte hade någon att prata med alls, men som tur var så hölls kursen igång mestadels av tiden och i pauserna tackade jag gud för att mobilen kom till :)
Hemvägen var inte direkt smärtfri den heller. När jag gick till tunnelbanan från Lorealhuset tänkte jag att det här blir väl en lätt match, jag lyckades ju ta mig hit, så nu borde jag ju veta var jag ska. Men när jag klev av på T-centralen lyckades jag även där gå åt helt fel håll och hamnade uppe på Drottninggatan eller "knarkartorget" och hur jag än gick tillbaka och började om från början så tycktes jag hamna på samma ställen hela tiden. Men sen tog jag mig en promenad upp mot Gina och då kom jag på vart jag skulle och sen ringde Erik och försäkrade mig om att jag var på rätt väg.

Ja, så kan det gå när en småstadstjej som jag ska ut i vida världen ;)

Kommentarer
Postat av: linda - en vimsig mamma

julia roberts är otroligt vacker! synda att det blev sånnt strul! kram

2011-02-22 @ 19:48:31
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inte lätt när det är svårt!

2011-02-23 @ 13:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0