Få en snygg bränna utan sol.

Nu börjar det på att bli vår, vilket innebär den stora "brun-utan-sol-perioden". Många vill i alla fall ha lite färg när man slänger av sig vinterjackan och alla tjocka, bylsiga kläder. Så jag tänkte dela med mig lite av mina tips och erfarenheter när det kommer till brun-utan-sol produkter. Produkterna jag testat och använt är få, men jag har precis som många andra mina egna trix för att få det så bra & naturligt som möjligt.

♥ Börja med att göra rent kroppen och peela huden ordentligt så att du får bort all torr hud som lagrat på sig denna vinter.
Smörj in dig med en vanlig hudlotion och var extra noga på områden där du är torr. Armbågar, knäveck, fotknölar osv brukar vara vanliga områden där man måste lägga ner lite extra tid. Medans lotionen torkar in ordentligt kan du passa på att mysa i morgonrocken, ta en kopp te och njut framför tv:n. Eller som jag, passa på att städa eller diska om du vill tjäna lite tid.
När hudlotionen torkat in ordentligt kan du gå på med brun-utan-solen. Var noga och se till att få det så jämt som möjligt. Lägg hellre ett tunt lager och lägg på en gång till ett par timmar senare om du vill ha mer effekt, än att lägga på ett tjockt lager som aldrig torkar ordentligt från början. Lämna fötterna och händerna bara.
Blanda lite hudlotion och brun-utan-sol i handen och applicera på fötterna och halsen och tona upp mot ansiktet. Jag brukar skippa ansiktet, eftersom produkterna är alldeles för feta för mig att ha i ansiktet och jag har ändå smink på mig på dagarna så det spelar ingen roll...
Tvätta händerna, noga ! För vem vill ha gula händer ? Går du runt med händer som ser gula & äckliga ut har ju hela grejen tappat sin charm.

Här kommer några bus-krämer som jag testat och en liten recenssion.


Den jag använder nu är en brun-utan-sol från Kicks. Mest för att det är den jag har hemma och jag inte vill köpa någon ny innan den är slut. Men den fungerar ganska bra. Priset ligger på under 100-lappen och lukten är helt ok, inte allt för mycket brun-utan-sol doft. Den ger en lätt färg som man kan bygga upp allt eftersom.


Dove summerglow. Finns det någon som inte har testat denna ? Jag använder den som är "medium to dark skin". En lätt brun-utan-sol som funkar som en vanlig body lotion. Ger en lätt färg och kan byggas upp. Denna var min räddare i nöden för ett par år sedan då jag använde den flitit för att behålla brännan lite längre efter sommaren.


Faux tan från Bare minerals. Ska vara bättre för hyn utan lika mycket kemikalier som andra märken. Jag har bara provat denna på armen, men jag kan inte låta bli att förundras över den underbara doften och den fina färgen den ger. En fin gyllenbrun färg, utan brun-utan-sol doft. Perfekt för den som vill unna sig något extra. Priset ligger på någonstans runt 400 :-.


Och här har vi en som jag inte hunnit prova än. Hawaiian Tropic. En flaska, men två behållare innuti, så att man själv kan skruva på locket och välja vilken grad man vill ha. Hawaiian Tropics övriga produkter är ju riktiga storfavoriter och säljer likt inget annat på sommarhalvåret, så vem kan tro att denna inte är lika bra som resten av sortimentet ? Provas ska den i alla fall !

Jag vill ha sommar nu !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0