When the dreams come true, whats next ?



Idag är nog ingen bra dag. Funderar mycket. Tänker mycket. När man har nått sina drömmar och känner sig nöjd, vad händer då ? Vad gör man då ? Jag har inte så stora drömmar. Jag vill bara ha ett jobb som jag trivs med (vilket jag har), vänner jag kan lita på och så småning om en familj och ett fint hus med en stor gård. Det är vad jag drömmer om. Jag drömmer inte om att tjäna mycket pengar och leva något lyxliv, jag nöjer mig mer än gärna med det vanliga "svensson-livet".

Alla säger att man måste flytta härifrån någon gång. Till något större. Till något bättre. Men jag är ingen storstadstjej. Jag hatar stora städer. Jag hatar ljudet av bilar, jag hatar lukten av avgaser, jag hatar trängseln på gatorna, jag hatar stressen. Jag vill kunna gå utanför dörren, andas frisk luft och känna livet i mig. Kunna lägga mig och sola ute på gräsmattan, ta en promenad i skogen. Känna lugnet.
Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara någon skillnad, förutom dessa skillnader är allt same shit. Det kanske finns några fler krogar att välja på, lite fler affärer att shoppa i. Men varför skulle det göra mig lyckligare ? Människorna är i stort sett detsamma. Det finns av alla sorter; glada, ledsna, arga, själviska, envisa.... Ja, listan kan göras lång.

Jag drömmer helt enkelt inte om samma saker som många andra. Men ibland får man lov att prioritera och kompromissa. Livet handlar om att ge och ta. Men ibland kanske man försöker för mycket ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0