Tänk att ett liv kan förgylla tillvaron så mycket...



Idag har varit en långdag på jobbet. Men det var faktiskt ganska skönt att komma dit nu efter att ha varit ledig i två dagar, och omge sig av sånna härliga människor som alltid kan få en på bättre humör !

Nu är jag ledig ända tills på Onsdag. Men jag har nog att fördriva tiden med ändå. Imorgon ska vi ju låna dessa två charmtroll en stund och jag lovar att jag ska sno Kalle's kamera och ta massor med fina bilder ! :) Tänk att barn kan förgylla tillvaron så mycket som de faktiskt gör, det är helt otroligt. Jag har väl levt omkring barn större delen av mitt liv och fått ha en del i alla de positiva sidor som det ger att umgås med barn. Men sen jag slutade jobba på dagis så är det en bristvara... Jag trivs bra med det jobbet jag har nu, men jag saknar de små i mitt liv. Det gav mig så mycket glädje. Hur underbart är det inte när barnen kryper upp i knät på en och talar om för en hur mycket de tycker om en ? Och när man märker att man gör skillnad. Att man har en stor del i deras liv och kan påverka dem till att utvecklas och göra något bra.

Nu ska jag tydligen gå och lägga mig. Barnen ska hämtar imorgon när vi vaknar och sen fyller ju min underbara mamma år ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0