Som en berg och dalbana...

Herre gud vad jag kan bli irriterad på mig själv ibland ! Idag känner jag mig sprudlande av energi. Solen skiner ute och allt känns enkelt. Till skillnad mot igår när allt kändes upp och ner och fel, fel, fel... Jag vet att vissa av mina nära & kära stör sig på mig nu, men då får de göra det. De får allt att låta så enkelt och det stör mig. Jag är inte 18 längre. Jag är 25 och känner stressen över att komma på vad jag ska göra med mitt liv. För er som fortfarande lever i 20-års åldern, fine för er. Ni har tid på er att göra det ni vill göra, och tid på er att tänka efter. Och nu säger ni "det har du också, du är bara 25". För mig är det inte så bara. Innan jag har kommit på om jag ska utbilda mig eller inte tex hinner det troligtvis gå minst 2 år till, sen är det minst 3 år att utbilda sig, vilket innebär att jag hinner passera 30 innan jag är färdig. Spelar det någon roll ? Nej, egentligen inte ! Det får väl ta den tid det tar. Jag ser inget hinder med att plugga, skaffa familj, resa eller vad jag nu vill göra samtidigt. Vad som tynger mig nu är att jag står still. Eller nej det gör jag väl egentligen inte heller. Jag utvecklas hela tiden och lär mig nya saker varje dag. Men jag är trött på den här "stan", trött på att alltid umgås med samma folk, trött på vänner som snackar skit och ord som inte betyder någonting.

Vissa dagar, sånna dagar som idag, känner jag mig full av sprudlande energi och det känns som att jag skulle kunna besegra världens alla problem. En sån dag där jag känner mig peppad, för att jag vet att jag kan göra precis allt det jag vill göra. Jag kan uppnå mina drömmar och ta mig ur den här skiten bara jag vill. Men sedan kommer frågan; hur ?
Det här humöret kan vända som på en femöring. Det räcker med världens lilla skitgrej för att få mig ur gängorna. Jag försöker att hitta saker som ger mig energi, i stället för saker som tar den. Men någonstans på vägen tycks jag ha en förmåga att ändå luta mig tillbaka på det som tar min energi. Kanske för att det är tryggt. Men hur kan det vara tryggt att leva på något som tar all min positiva energi och bara får mig att känna mig sämre ? På något sätt måste jag hitta min egen väg och ta mig ur allt det här ! Jag vet bara inte hur ?

Kommentarer
Postat av: elin

Man kan bli knäpp av att inte veta eller undra vad man ska göra både i jobb och i livet , ena dagen vet man och nästa vet man inte alls , man längtar efter saker men trycker undan det för man vet att man inte kan få det nu av en eller annan anledning.

Man kan som du säger plugga och göra allt annat fast man har barn , barn är inget hinder om man inte låter dom bli det.

Jag kände som dej att allt bara var ett virrvarr och ingenting ville som jag ville , fast vissa dagar var ok såklart , jag frågade mej vad jag ville och hur jag ville må , sen struntade jag i alla varningar från "vissa vänner" och körde på , tex när jag flyttade till David och lämnade allt , det var skit skrämmande men jag visste att det var det jag ville.

mitt enda tips att få det man vill eller den känslan man vill ha är att köra på.Visst måste man ta hänsyn till andra som står en nära men man kan inte vara olycklig ( menar inte att du är det) bara för att man vill vara snäll.

det där du skrev med energin så gör jag också , faller tillbaka på det som faktiskt tar min energi och sen fattar jag inte varför inget händer , jag tror det beror på att vi är sårbara och hellre tar det vi är vana vid och intalar oss själva att det blir bättre , men det blir aldrig bättre om man inte hittar energin igen.

jag hoppas du kommer på eller får det du vill och att du blir att må mer bra än dåligt allafall och jag hoppas ni kommer ner i april ska tjata på KAlle jag med =)

det du skrev om nya ställen och vänner som snackar skit , det kommer man aldrig ifrån så det är bara att sålla eller skita i det och veta att man är bättre än det ..men det var skoj att flytta till växjö , kommer man till nåt nytt kan man vara den man vill utan att bli dömd eller ihågkommen för hur man var eller alla sina misstag för ingen vet om dom

kram på dej

2012-02-03 @ 08:28:50
URL: http://http:/www.elin.poulzen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0