Riktiga vänner växer inte på träd.

Att riktiga vänner inte växer på träd kan vi nog alla konstatera. Jag är så glad att jag har träffat de människor jag har i mitt liv, det är människor som jag vet alltid kommer finnas i mitt liv. De kommer alltid backa upp mig, de kommer alltid stötta mig, de kommer alltid att finnas där för mig. Jag är så otroligt tacksam ! Många av dessa personer är människor jag inte har känt så länge. Men de har blivit mina närmsta & bästa vänner. Vänner som hittills visat sig finnas där när jag minst anat det.

För mig är en riktig vän någon som ställer upp, även om man själv har mycket. Någon som hör av sig och frågar hur man mår, stöttar en när man har det jobbigt. Någon man kan dela båda glädje och sorg med. Och någon som man kan prata om allt med, även saker som rör varandra. Stör man sig på något kan man säga det i stället för att prata bakom ryggen. Det tycker jag att jag har gjort. Jag har sagt vad jag tycker, det får bära eller brista. Vissa gånger har det brustit. Men jag har i alla fall varit ärlig. Och bara för att man inte är vänner längre går jag inte runt och snackar skit om den personen, men jag står fortfarande för min åsikt. En gång har man ju ändå varit vänner och haft minnen tillsammans. Bara för att man inte längre är det, vad ger dig rätten att gå runt och snacka massa onödigt skit om någon som du en gång i tiden tyckt om ? Jag förstår inte riktigt det. Jag har många fina minnen, med många av mina gamla vänner. Minnen som jag aldrig kommer glömma även om vi inte umgås idag.

Stå för vad ni tycker och säg det till den personen i stället för att prata bakom ryggen ! Och om det inte löser problemet, så gå vidare med ditt liv. Ibland glider man ifrån varandra helt enkelt, det är sånt som händer. Livet går vidare. Och det borde gå vidare med fina minnen utan skitsnack...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0