Vila huvudet ?

Den här veckan känns fruktansvärt lång. Tiden går så fort nu, det händer så mycket, jag hänger inte riktigt med. Det går bra, men ibland känns det som att huvudet inte riktigt hänger med... Ibland känns det som att det bara susar i huvudet, man skulle behöva sätta sig ner och rensa tankarna och försöka tänka på något annat en stund. Men det är svårt när man är så motiverad. Det är svårt att koppla bort något som är så otroligt roligt, men ibland kan man verkligen behöva koppla av en stund även om det är något man verkligen brinner för... Om en liten stund ska jag nog krypa ner i badet och försöka rensa tankarna. Det är mycket att tänka på nu de kommande 2 veckorna - skolan, massa praktiker, plåtningar... Och det är inte så enkelt som det låter. Inför en plåtning tex krävs mycket planering, det är inte bara att slita fram kameran och börja plåta. Utan allt måste klaffa, modellerna ska ha ett bra ansikte, bra kropp, styling, kläder, makeup osv. Jag tycker vi har grejat det riktigt bra tillsammans i gruppen, men ändå så går man och spänner sig lite, funderar lite på hur det kommer bli, kommer modellerna passa ? Kommer temat vara bra och unikt ?

Ringde en modell idag och jag tror jag har hittat ett riktigt bra ansikte. Har bara träffat henne en gång. Men hon blev jätteglad och ville gärna vara med på fotograferingar.
Att hitta tjejer med ett fint ansikte är inte så svårt, men vill man ha någon som är symetrisk och har ett unikt ansikte kan det vara lite svårare. Dock inte lika svårt som att hitta modeller till helkroppsfotograferingar. Modellerna ska ju helst vara långa och smala, och inte större än storlek 36, vilket jag tycker är helknäppt egentligen. Finns det något vackrare än tjejer med former ? Men det är så branschen fungerar. Men det är riktigt svårt att hitta tjejer som har det med stort D. Jag menar tjejer som både har kroppen, ansiktet, känslan och som trivs framför kameran. Så alla tjejer där ute som vill prova på modellyrket och tycker att ni stämmer in under dessa "krav", hör av er !


Kommentarer
Postat av: martina norman

jag känner att jag passar in där ;)

men sen är det väl upp till dig att se om du tycker att jag är en modell ;)

kram martina

2010-02-17 @ 16:28:22
Postat av: linda

nu tänkte jag svara på dina kommentarer, har glömmt det varje gång =/ börjar med det sista. skratta på du, jag kan lämna han hos dig utan blöja så kan han skita på eran matta åxå!!han gör fina konstvärk vettu!! =) Ja allt kommer bli kanon bra för han bara han får operera sig, hoppas på en tid snart. fast det knyter sig i min mage för jag vet hur det kommer bli och hur det typ ser ut inför och efter en sådan operation, och ingen vill väl att sitt lilla barn ska ligga handlöst på ett operations bord =( Men det är det bästa för både han och oss andra och han slipper nog lida så fruktansvärt mycket efter det.

2010-02-18 @ 13:07:20
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0