En evig diskussion...

Tatuera sig, eller inte?

Som de allra flesta vet så ska jag tatuera mig på torsdag. Och det finns det ju såklart olika åsikter om. Jag har velat tatuera mig i flera år, men jag har väntat pga att jag varit väldigt noga med att välja ut något som jag vet att jag kan leva med resten av mitt liv. Det har tagit mig tid att hitta något som har känts helt rätt. Jag har inte vetat vad jag vill tatuera in eller var jag ska ha det. Men helt plötsligt så slog det mig och det kändes bara helt rätt.
”Men det är inte fint !”, säger många. Speciellt av dem i den lite äldre generationen. Vadå inte fint ? Jag tycker inte din gamla gula rutiga skjorta eller ditt permanentade hår är fint heller.  Men inte bryr jag mig i att du går runt och ser ut så. Alla är vi olika och har så rätt att vara. Hur vore det om alla var lika eller såg likadana ut ?
Vad har folk för rätt i att tala om för mig vad jag ska göra med min kropp ? Ni föräldrar uppfostrar era barn till att bli självständiga och starka individer som kan stå för sina åsikter och vågar följa sina drömmar. Säger ni inte emot er själva lite grann där ?
Jag är 25 år och är bara en av alla dessa människor som väljer att tatuera sig. Och alla argument mot detta är nästan skrattretande. ”Du kommer få svårare att få ett jobb”, bara för att jag råkar ha en liten tatuering (som jag dessutom kan täcka över om jag vill, men det hör inte till saken), gör jag ett sämre jobb då ? Blir jag en sämre mamma för att jag råkar ha en tatuering ?

Vad jag försöker säga här är att det är min egen kropp, och att ni föräldrar redan när barnen är små lär dem att ingen annan kan bestämma över din kropp. Det är bara din kropp, och det är du som bestämmer !
”Men tänk om du ångrar dig ?”, en tatuering är inget man bara gör utan att ha tänkt igenom det ordentligt först, i alla fall inte jag.
När min tatuering väl sitter där så kommer jag vara så nöjd över den och det finns inte en chans i världen att jag kommer att ångra den eftersom budskapet den ger är så betydelsefullt för mig.

Nej, jag tycker att alla ni som bara skriker rakt ut över dessa tatueringar ska ta er en tankeställare och fundera över vad som egentligen är så hemskt med att jag tatuerar in något som jag vill ha, på min kropp. Inte lider väl du av det ?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskar dej i alla fall! :)

2011-05-03 @ 13:48:01
Postat av: Linda - en vimsig mamma

så bra skrivet! hade inte kunnat skriv det bättre själv =) kram

2011-05-03 @ 13:57:52
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0