Halvvägs till 50.




Att jag är halvvägs till 50 har jag nog fått höra ett antal gånger idag, det låter inte lika roligt som "grattis på födelsedagen, du fyller 25" :) Men som mamma sa; man är inte äldre än vad man gör sig. Och det stämmer väl i huvudet men inte biologiskt tyvärr. Kan någon snäll människa stanna tiden åt mig ? Jag vill inte bli äldre nu.

Igår hade vi kalas i alla fall. Mormor hade hyrt lokalen nere vid dom och vi bjöd in familj & släkt från både min & Kalle's sida. Mamma var så snäll och fixade smårgåstårta och fika, mormor skötte dukningen och Kalle's pappa fixade dricka, så vi behövde inte göra något alls. Och med tanke på min tid nu och våran ekonomi (om man nu ens kan kalla det ekonomi ?) så var det guld värt. Trevligt att samla ihop familjerna från bådas sida och vi tackar för trevligt sällskap och fina presenter som kommer komma väl till användning !
Lite lustigt att vi fick en jättefin ljuslykta av Kalle's morbror och att det var precis en sån som jag suttit och kikat på på Stina-lee's webbshop. (Bilder kommer senare)

När jag vaknade i morse kändes det som en helt vanlig dag, utan förhoppningar. Jag minns när man var liten och man knappt kunde sova på natten innan och mamma & pappa kom in och sjöng och gav mig frukost på sängen. Man var så förväntansfull. När jag får egna barn vill jag att de ska växa upp precis som jag gjorde, med mamma & pappa som alltid anstängde sig så mycket när det var något. När det började närma sig jul spelades det julmusik i hela huset och mamma pyntade med tomtar och hade tända ljus överallt. När det var lucia var vi uppe på morgonen innan skolan började och åt lussebullar och drack te. Och dagen innan julafton kunde jag höra dom viska och tissla och tassla på övervåningen, allt för att vi barn skulle få en riktig julafton. Vi var bortskämda med kärlek & omtanke och jag minns att jag ibland tyckte att det var lite tråkigt att jag inte fick allt jag pekade på (men vilken unge tycker inte det ?), men idag är jag så tacksam att vi inte fick det. Vi fick så mycket annat, så mycket annat som jag inser nu att mina vänner aldrig hade.
På grund av (eller tack vare, kanske man ska säga ?) min uppväxt är jag den jag är idag. Jag drömmer inte om karriär, eller att tjäna mycket pengar, bo i ett lyxhus osv. Det har jag aldrig gjort. Det är inte den mina föräldrar har uppfostrat mig till. De har lärt mig att pengar är inte allt, du blir inte lycklig av pengar. Det som betyder något är att du har människor runt omkring dig som gör livet värt att leva. Sen är det klart att pengar gör livet lättare, jag skulle absolut inte tacka nej till lite mer av det ! Men jag drömmer inte om att tjäna mycket pengar. Jag drömmer om att ha så jag klarar mig, så att jag kan unna mig själv och mina nära & kära något, bo i ett fint hus och små tassande barnfötter. Och livslång kärlek.

Oj, vad jag kom ifrån ämnet här nu känner jag. Hur som helst, idag fyller jag som sagt 25. Det har varit som en helt vanlig dag i stort sett, nästan ;) Jag har varit på jobbet i nästan 5 timmar som vanligt på en söndag. Suzy kom in och sjöng och hade med sig en jättefin present. Jag har nämligen gått runt och tittat på en klocka på Blomsterriket i ett par veckor nu, så den hade hon & de andra tjejerna på jobbet köpt till mig ! Är de inte för gulliga mina arbetskamrater ? :)
Och när jag kom hem hade Kalle dukat upp en jättefin middag med massa ljus och smått och gott ! ♥

Nu ska jag avsluta det här ovanligt långa inlägget och gosa ner mig i soffan och se någon bra film ! Jag blir nästan förvånad om det är någon som orkar läsa det här långa inlägget ;)

Kommentarer
Postat av: a-c

jag orkade läsa! :D mycket fint skrivet erica! :) tycker om dig <3 låter som en bra födelsedag :)

2011-11-20 @ 21:11:54
Postat av: Mamma

Jag orkar! <3

2011-11-20 @ 22:09:17
Postat av: linda - en vimsig mamma

jag orkade läsa och grattis än en gång!! kram

2011-11-20 @ 23:53:03
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0