Hemma.

Hemma efter två fantastiska veckor på Phuket/Thailand ! Detta är nog min bästa semester hittills och de två bästa veckorna i mitt liv. Jag inledde ju resan dit med att vara lite halvkrasslig efter min matförgiftning som jag åkte på bara 2 dagar innan vi skulle åka. Som tur var gick det över och vi kunde åka som planerat. Jag mådde dåligt på planet dit och kunde inte äta något alls och så fort jag satt upp kändes det som att jag skulle spy. Jag hade oturen att få en plats där knappen för att fälla bak sätet var trasigt, så jag kröp under armstödet och la mig i Kalle's knä. Tur man är liten så man kan krypa ihop som ett litet barn ! Jag & Kalle bytte plats efter ett tag så jag skulle kunna fälla ner sätet, men då har jag en sur gubbe bakom mig i stället som satt och ruskade på sätet, böjde sig fram och tryckte på min knapp så att sätet skulle åka upp när jag sov, och om jag var vaken så tog han i allt vad han kunde och tryckte på ryggstödet.
När vi väl kom fram till Thailand hämtades vi upp av en buss för att ta oss till hotellet, vilket tog ungefär en timme. Eftersom vi bodde uppe på berget fick vi gå av bussen nere i centrum typ och hotellbilen hämtade oss där eftersom bussen inte orkade upp för backen.
När vi kom upp till hotellet var rummen inte färdiga eftersom vi kom på förmiddagen och de var fullbokade, så vi fick vänta till kl två. I det stadiet kändes det som en pina eftersom vi var så otroligt trötta efter resan och bara ville sova ett par timmar, så vi gick och la oss vid baren där det fanns soffor tills hotellpersonalen kom och talade om att våra rum var färdiga.
För att komma upp till rummet fick man åka i en hiss som gick på utsidan av hotellet, ungefär som en linbana. Vi måste ha fått det finaste rummet. Du hade utsikt över hela byn nedanför och över havet. När du låg i sängen kunde du ligga och titta ut över havet, och i badrummet fanns det som ett fönster så du skulle kunna ligga i badet men ändå se utsikten. När jag låg i sängen kände jag mig som en prinsessa, med den fina sänghimlen som hängde över.
Nere vid receptionen fanns en lobby, en bar och en restaurang. Det härliga med hela hotellet var att vart du än gick så var personalen så otroligt trevliga. Man blev nästan lite obekväm ibland eftersom servicen var så bra. Du fick inte göra något själv utan de skulle göra allt åt dig. Det är två saker jag alltid har hört om Thailand; att folket är så hjälpsamma och trevliga, och det stämmer verkligen. Gladare folk får man nog leta efter ! Den andra saken är att har du en gång åkt till Thailand så är du fast. Och tro mig, jag kommer återvända dit flera gånger om ! Jag har aldrig trivts så bra som jag gjorde i Thailand. Och folket där hade nog en stor del i det. Thailändarna är inte alls som något annat folk. Alltid glada, de försöker alltid prata med en även om alla inte är så bra på engelska, de är trevliga in i det sista även om de inte bemöts med samma glädje som de utstrålar.

Jag kommer att dela upp inläggen om denna resa, för att själv kunna gå tillbaka och minnas ! Bilder kommer oxå massor ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0