Lite tjuvstart på julpyntandet.



Igår hämtade jag en fyrkantig "blomlåda" eller vad det nu är
hemma hos mormor.
Det är speglar på alla fyra sidor,
och den är jättefin.
Men jag gillade inte att ha blommor i den.
I vårat vardagsrum såg det ut som en stor buske bara.
Så idag när jag gick igenom julsakerna
hittade jag kyrkan som jag fick av farmor för några år sen.
Det sitter en lampa i den,
och med lite fantasi kan man i stort sett göra vad som helst med den.
Jag valde att fylla upp lådan med bomull och sen sätta kyrkan i,
det ser ut som snö runt omkring.
Och sen satt jag dit lite tomtar runt om kring.
Det lyser svagt och fint ur fönstren på kyrkan
och det vart faktiskt ganska bra när det var färdigt tycker jag :)

Kommentarer
Postat av: linda

den såg riktigt mysig ut när vi satt i vardagsrummet. Å alexander gillade den skarpt!

2008-11-20 @ 19:27:34
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0