Så var år 2008 !

År 2008 har varit ett ganska bra år, tycker jag när jag ser tillbaka. Det har varit ett känslosamt och händelserikt år.

Januari.
Året började med en hel del festande och minnesvärda tjejkvällar. Men även mycket kärlek och känslor. Denna månad föddes också den lilla solstrålen Alexander, och han har precis som mor sin, fått en stor del av mitt hjärta.





Februari
Ja, vad hände denna månad ? Inte så mycket av värde har jag för mig. Ungefär som förra månaden.





Mars
Denna månad föddes lilla Emira, vem kan mostå en sån liten sötnos ? :)





April.

Denna månad blev det tillökning i den lilla "familjen". Smulan flyttade in och Thea fick därmed lite sällskap och en lekkamrat. Våren började på att komma och jag tog långpromenader med kameran i högsta hugg, och njöt i fulla drag av solen och det fina vädret.








Maj
Jag började planera inför flytt och kollade på så gott som alla lägenheter som kunde tänkas bli lediga innan sommaren. Enda kravet var att det skulle finnas en balkong och till slut hittade jag en tvåa med en stor balkong i Forssa.
Av någon anledning har jag antingen varit väldigt oaktiv med kameran denna månad eller oxå har jag raderat mycket av bilderna, jag tror mer på det sistnämda.



Juni
Tom tog studenten
och lilla Alexander döptes. Peace and love festivalen 2008 får vi inte heller glömma :) Det var en mysig månad med mycket soliga och fina minnen. Jag och Kalle ägnade flera helger åt att sitta på hans balkong och sola, dricka vin och äta jordgubbar.













Juli.
Jag och Kalle tillbringade även i denna månad mysiga dagar hemma hos honom och på deras balkong. Han tog med mig till Äppelbo och visade mig deras sommarstuga och jag fick träffa hans släkt där för första gången. Vi åkte till Stockholm och bodde på hotell och gjorde ett besök på isbaren.
Det blev även en del galenskaper med vännerna.
I slutet på månaden fick jag nyckeln till min nya lägenhet och han överraskade mig samma dag som flyttlasset gick med att säga att han ville flytta med, och så blev det :) Där gick vi sen mysiga promenader runt älven och blev lyckliga sambos :)














Augusti.
I augusti finns det ingen som kan klaga på att jag varit oaktiv med kameran i alla fall. Se själva ! :)












September.
Vi åkte på våran efterlängtade resa till Rhodos med hela familjen eftersom mormor fyllt 60. Det var en helt underbar resa och jag skulle göra vad som helst för att få vara tillbaka där !
När vi kom hem från Rhodos hade vi våran inflyttningsfest.











Oktober.
Jag blev uppsagd från jobbet eftersom det är för lite barn.
Vi tjejer planerade in en minnesvärd tjejkväll och halloween-fest.







November.
Här började mina kreativa månader, jag plockade fram symaskinen och pysslade med allt jag kom över, och när Kalle fyllde 22 år fick han ett fotoalbum som jag gjort själv med bilder på oss och lite olika texter.
Jag målade även om våran hallbyrå, som förut var glå och ful, till en vit med en egen dekoration. Unikt för oss med andra ord, det finns ingen annan som har en likadan :)
Jag skrev upp mig på vikarielistan inom barnomsorgen och jobbade första gången på en annan förskola, än den jag jobbat på i 2 år tidigare.
Jag fyllde också 22 år, jag börjar på att bli gammal :)









December.
December var en stressig månad för mig. Jag hade valt att göra nästan alla mina julklappar själv i år, eftersom jag kände mig sådär extremt duktig och kreativ :) Så jag ägnade mycket tid åt att måla mina egna glas, ljusstakar och tallrikar.
Jag fick även mycket jobb och kom in på sammanlagt fyra olika ställen med olika avdelningar på varje.
Jag och tjejerna pysslade mycket denna månad. Vi bakade pepparkakor och fixade med julklappar och julpyssel tillsammans, vilket underlättade mycket. Allt blev ju helt plötsligt mycket roligare ! :)
En minnesvärd kväll på Bolanche han vi med oxå, jag och Katarina.
Just det, jag fick ju baby att göra pepparkakshus med mig oxå, det får jag absolut inte glömma. Han var så engagerad så där han satt och byggde på huset. Hur mysigt som helst att göra julpyssel tillsammans.













Nu när jag ser alla bilder och blickar tillbaka på det här året som varit så måste jag ändå säga att det har varit ett väldigt bra år ! Ett väldigt bra år med mina nära och kära. Jag älskar er ! ♥

Nu är det nytt år, år 2009, hoppas det blir lika bra. Eller till och med bättre ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0