Jag ska lära mig.

Om ungefär en timme kommer Katarina hit. Vi hade tänkt ta oss en tur till Kupolen, för jag ville köpa akvarellfärg. Men nu på morgonen kom jag på att jag faktiskt fick färger av farmor i julklapp och nu när jag kikade efter så var det just akvarellfärg på tub. Jag tyckte de såg ungefär likadana ut som de färger jag alltid målat med, så jag tittade i färglådan (där det ligger hur mycket färger som helst, bland annat akrylfärger) och de tuberna såg nästan likadana ut. Märkta med "water color" uppe på kanten. Är det akvarellfärg jag målat med hela tiden, eller vad är det för färg jag har använt ? Det var hundra år sedan jag började måla och sen dess har färgerna legat löst i lådan, inte lätt att minnas vad det stod på förpackningen då.
Hur som helst så skulle jag nog vilja testa akvarell i form av färgtabletter. Men de är ganska dyra, så jag har lite beslutsångest. Men ska man börja måla på allvar kan det kanske vara värt att slänga ut lite pengar på det. Men var gör man av alla teckningar sen då ?

Jag har tjuvstartat lite med min teckning nu innan Katarina kommer, so back to that.


Kommentarer
Postat av: Jonnis

själv målar jag med akvarellpennor :) men har inte skaffat några riktiga penslar ännu så jag använder en gammal ögonskuggsborste :P

har du nå tips på vad man kan ge sin mamma i födesledagspresent? har köpt lite tyg så ja tänkte sy nånting :P

2009-03-05 @ 12:00:14
URL: http://kommer inom kort. :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0