Inspiration...



Det känns som att jag har tappat kreativiteten lite grann sen jag började skolan. Innan, när jag var ledig, exprimenterade jag mycket. Lekte med färger och levde loss i kreativiteten. Nu är man så koncentrerad på allt som är "rätt & fel" och att lära sig alla nya tekniker... När man kommer hem är man helt slut och orkar inte riktigt ställa sig och sminka sig... Man gör allt för att lära sig de nya teknikerna så bra som möjligt, att man nästan glömmer bort de gamla självlärda teknikerna som man hade och som faktiskt fungerade alldeles utmärkt. Jag får ta igen allt det sen när jag får tid, om det blir när utbildningen är klar eller inte det visar sig.
Nu är det ganska mycket att göra de kommande 2 veckorna. Imorgon ska vi sminka levande skyltdockor, nästa vecka åker jag till Örebro och Karlstad för att sminka inför Goldwells hårvisning. Och resten av den veckan är det plåtningar hela veckan. Jag har lyckats hitta modeller till varje plåtning i alla fall och det känns ju skönt. Lite synd att jag inte kunde ha Maria som jag hade tänkt, men det löste sig ändå. Den andra tjejen är ganska ung, men jag ska träffa henne på Fredag så jag hoppas hon passar för makeupen jag har tänkt mig. Annars får jag anpassa sminket lite efter henne, det löser sig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0