Anna, min älskade.

Idag har jag känt mig lite nere,
vet inte ens varför.

Tog ett varmt bad
och började läsa boken "anna, min älskade".
Boken handlar om en ung kvinna som får cancer,
jag har ännu inte hunnit läst så långt men jag har redan hunnit fälla några tårar till den boken.
Hur hon berättar för sin sambo att hon har cancer,
att hon kanske inte kommer överleva, och om hon gör det, inte kunna få några barn.
Boken gjorde mig inte precis gladare,
men man kanske ska vara lite gladare för det man har.
Skräcken är bara att detta faktiskt kan hända en själv.

Nu hade jag tänkt fortsätta med julpysslet
men då fastnade jag i någon blogg som jag inte ens vet hur jag kom in på.
Det är en mamma som skriver om sin dotter som tagit livet av sig som 14 år.
Det var inte heller någon höjdare att läsa.
Det enda jag kan säga är att det är helt sjukt hur dåligt många människor mår idag,
och hur lite hjälp det finns att få.
Tecknen på depression borde tas på större allvar,
men i stället ökar självmordssiffrorna mer och mer.
Folket borde visa mer kärlek,
då tror jag att allt skulle bli så mycket bättre,
så mer kärlek åt världen tack :)

Kommentarer
Postat av: katta

ja mer kärlek och omtanke skulle sitta fint här i världen=)

2008-12-04 @ 21:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0