Toapappers-hållare.



God eftermiddag allihopa :)

Igår kväll skulle jag och baby egentligen ha gått på bio
och gått ut och ätit,
men eftersom det inte gick någon film vi ville se så hade vi hemmakväll i stället.
Lagade mat här hemma, såg på film och spelade lite tv-spel :)

Idag har jag ägnat dagen åt att måla byrån.
Ett lager till på själva byrån,
sen är den första delen färdig.
Sen ska det målas motiv på.

Sen har jag krånglat med symaskinen halva dagen.
Mamma kom precis när jag började förstå mig på hur man spolade på undertråden.
Så då fick jag hjälp med att få symaskinen att fungera som den ska igen
med alla inställningar och sånt.
Igår trasslade sig bara tråden hela tiden
och det slutade med att jag blev arg och gav upp.
Men idag har jag gjort färdigt det jag höll på med,
en toapappers-hållare.
För er som inte vet vad det är,
det är precis vad det låter som,
en grej man sätter toarullar i.
Finns det något mer irriterande än när det inte finns toa-papper
i hållaren och folk bevarar det i något annat rum ?
Nu finns det precis bredvid på badrummet
i en fin tyghållare :)

Nu ska jag måla på sista lagret på byrån
och sen ta en dusch.

Imorgon är det pysseldag med flickorna ! :D

Kommentarer
Postat av: Jonna Wiklund

jag vill också sy en sån. :) vad har du för mått på den?

2008-11-24 @ 15:36:31
URL: http://s0fin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0