Nu bär det av !

Jag tror inte jag har fattat att dagen är kommen. Igår drömde jag att planet störtade på hemvägen. Alla överlevde. Jag var bara ledsen över att jag fått minnesförlust och inte kom ihåg alla de roliga saker vi gjort under resan... För er som inte vet det så åker jag och Katarina till Sunny beach idag. Planet går halv åtta ikväll så när vi kommer fram är det sent på kvällen. Precis som förra gången jag var där. När vi kom fram var det kolsvart ute, men varmt och skönt, vi kutade ner till havet det första vi gjorde och plaskade våra fötter. Förra gången jag var där hade jag nog en hel del negativa saker att säga om Sunny beach, det var första gången jag var utomlands och med höga förväntningar. Nu vet jag att Sunny beach inte är något paradis-ställe där havet är alldeles klarblått. Men jag älskar havet i Sunny beach, jag älskar vågorna. Bulgarien är inte precis känt för att ha någon vacker natur, rika hus och god mat. Men jag tyckte däremot att det var ganska fascinerande att se hur vissa människor lever, att alla inte har det lika bra som vi har här hemma i Sverige. Det pratas mycket om Bulgarien och just Sunny beach, många säger "åk inte dit, åk inte dit...". Det finns en del negativt att säga om Sunny beach (precis som allt annat), men det finns oxå en hel del positivt. Människorna är otrevliga säger vissa, under den veckan jag var där sist upplevde jag detta en gång då det blev missförstånd pga kommunikationen, de är inge vidare på engelska. Men som många andra säger, med ett leende kommer du långt, är du trevlig är de det oxå. Den här gången ska jag göra det bästa av den här veckan och sen kanske jag kan säga vad jag verkligen tycker om Sunny beach. Men jag är ganska så säker på att det kommer bli en suverän vecka ! Och för er som oroar er, jag och Katarina tar hand om varandra. Vi har gjort en överenskommelse om att aldrig gå ifrån varandra och att aldrig låta den andra gå ensam.


(Jag & Linda i Sunny beach 2007)

Kommentarer
Postat av: linda

ha en underbar semester där och njut åt mig åxå!! Längtar tillbaka som sjutton!

2009-08-19 @ 12:42:45
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Ida

Härliga bilder i headern!

2009-08-23 @ 18:28:56
URL: http://juttsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0