Bedtime stories.

Vi hann i tid till bion och fick till och med ganska bra platser. Längst bak, nästan i mitten. Jag hatar att sitta långt fram, det känns som att man ska få nackspärr då :)
För länge sedan gjorde jag en plus och minus-lista med att se film på bio. Jag minns att minus-listan blev längre än plus-listan. Några saker jag listade på minus-listan var:
Obekväma stolar. Det går inte att mysa ner sig som man kan göra här hemma i soffan. Ett annat stort minus är ju också att om man går tillsammans med en partner så vill man ju gärna sitta nära, och då är det ju synd att det inte går att fälla upp armstöden.
Det är ofta ganska kallt i biosalongen tycker jag. Idag hade jag dock lite mer kläder på mig än jag brukar ha. Tacka fan för att det finns koftor och scarfs. Jag har nämligen börjat använda scarfs, vilket är hur snyggt som helst om man matchar det rätt. Plus att det räddar dagarna på jobbet eller frussna dagar här hemma.
Man kan inte stänga av filmen mitt i, för en toalettpaus eller för att hämta något att dricka, utan då får man helt enkelt "buffla" sig ut och störa alla andra mitt i filmen. Eller också vänta tills filmen är slut.
Ja, det var väl i stort sett det jag kom på nu, som är mest märkbart negativt. Men det finns ju självklart mycket positivt med att se film på bio också.
Nog om det. Ni som inte har sett filmen undrar säkert om den var bra eller inte. Och jag måste ju faktiskt säga att jag trodde att den skulle vara mycket roligare. Den var bra, men jag trodde nog att man skulle få skratta lite mer.

Nu vill jag se "I taket lyser stjärnorna" på bio. Vi får väl se om det blir med Kalle, eller med någon vän. Det visar sig. Men den vill jag se i alla fall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0