Uppe med tuppen ?

Nej, det är jag väl inte riktigt kanske. Men jag är uppe tidigt i alla fall med tanke på att det är lördag och jag var uppe ganska länge igår. Jag fastnade i pysslandet igår kväll efter vi hade varit hemma hos mamma & pappa och ätit (det blev föresten en helt ok dag igår, speciellt med tanke på bakslaget på morgonen). Jag målade en ljuslykta som mamma köpte åt mig innan jul, från början var den brun/lerkruke-färgad, men nu är den svart och vit och gjorde sig väldigt fint i köksfönstret. Nu håller jag på och målar köksredskap som jag tänkte hinna färdigt med idag innan Katarina kommer. För vi ska nämligen ut ikväll. Men jag såg nu när jag tittade ut genom fönstret att det toksnöar ute, så det blir ingen trevlig promenad ner till stan ikväll. Men först och främst ska vi gå på Kupolen och jag hoppas jag kan göra något fynd i alla fall, det var så länge sen jag unnade mig själv någonting i klädesväg nu, flera månader sen faktiskt. Och det hör inte till vanligheterna, men så är det när man har dåligt med pengar. Och denna månad är det ju tonnvis med höga räkningar i stället, så jag får nog ta mig en tripp till banken och "nalla" lite från sparkontot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0