Jag är överlycklig, det är helg.

Äntligen fredag. Det ska bli så skönt med helg och sovmorgon. Ikväll har jag tänkt unna mig själv lite lyx tills Kalle kommer hem. Jag har nyss tagit ett ångbad för ansiktet (jag såg nu att man även kan ha olika ingredienser där, så det kan vara värt att testa någon dag). Nu sitter jag med en hemmagjord ansiktsmask. Jag gör nästan aldrig ansiktsmask eftersom jag tycker att det bara gör min hy värre, men antagligen har jag inte hittat någon som passar min hy än. Och det är ju många som gör sin ansiktsmask själv, det kan kanske vara bättre för mig då jag kan välja själv vilka ingedienser som passar. Man får prova sig fram helt enkelt.

Min hemmagjorda ansiktsmask:
♦ Vispad grädde
♦ Honung
♦ En skiva lime
(Om du ska testa så tänk på att vispa grädden ordentligt och inte ha i för mycket. Jag gjorde misstaget och känner nu hur det droppar ner på mina byxor, haha)

Nu ska jag ta ett bad, jag återkommer senare så får vi se hur resultatet med ansiktsmasken blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0