I love beeing spontaneous...

Spontana saker är något jag verkligen uppskattar. Det kan vara allt från små saker som att leka i en lekpark och vara 8 år igen, eller att ta en lite längre resa till Stockholm. När saker inte blir som jag har tänkt mig, när en mysig hemmakväll förvandlas till ett krogbesök i stället, eller när vi bara tar cykeln och drar iväg någonstans och bara gör något vi känner för. Eller att åka bil mitt i natten och åka och hälsa på någon. Att bara sitta i solen och prata om allt och ingenting. Allt det här borde det vara mer av. Då skulle jag alltid vara glad. Då skulle jag må bra. Varje gång det händer något spontant blir det som en kick för mig och jag lever på det hur länge som helst. Jag har alltid trott att jag inte är något vidare spontan, då jag alltid har varit en väldigt tidspressad människa, jag vill ofta ha allt planerat, jag vill känna att jag har kontroll, om jag ska med en buss/tåg någonstans så måste jag alltid vara där långt innan avgång, om jag har någon tid att passa vägrar jag komma för sent osv. Men jag har insett nu att det har inget med att vara spontan att göra. Men det är alldeles för sällan det blir något utav de spontana sakerna. Men när det väl händer mår jag hur bra som helst. Det finns två personer av mina vänner som jag verkligen kan vara spontan med, som jag verkligen kan vara mig själv med, vi är så lika så vi behöver aldrig skämmas över hur vi är. Vi är knäppa, tokiga och fruktansvärt barnsliga emellan åt. Men det är så vi är, och det är så vi ska vara, för det är då vi har som roligast !






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0