Sista dagen på 5-dagarsveckan.

Äntligen fredag ! Jag har jobbat hela veckan och nu känns det så skönt att det är fredag och helg.

Idag har jag pysslat och donat lite här hemma. Bland annat städat, men jag hittade även på lite roligare pyssel så som att sy om en klänning. Jag städade gaderoben här om dagen och hittade massa saker som jag aldrig använder som jag fick lite idéer till att sy om. Så i stället för att kasta det så syr jag helt enkelt om det så som jag vill ha det. Nu håller jag på med en vit klänning med lila blommor på, som ska kortas av och tas av axelbanden på. Så förhoppningsvis kan det bli en riktigt snygg axelbandslös sommarklänning. Nästa projekt blir nog ett linne jag köpte på H&M för inte så länge sedan. Jag begriper inte riktigt varför jag köpte det, men gjort är gjort och det är bara att göra något åt det då. När jag provade det igår så upptäckte jag att det var lite för stort så det ska sys in, så då kanske det känns lite bättre att använda det sen.
Den senaste timmen har jag tillbringat till att göra om ett armband som legat i smyckeslådan i evigheter. Ja, jag är mycket för att göra om, jag vet. Men mycket utav de smycken jag har, har jag fått i julklapp och present, och är inte riktigt jag med allt detta glitter och glaumor. Armbandet var från början ett litet smycke i vitt med vita pärlor runt om bandet. Lite för mycket glaumor för mig, så av med pärlorna och på med svarta flätande band i stället. Det känns mer som jag nu. Dock blev det nog lite för tajt, vi får se om jag får blodstopp i armen eller om jag klarar mig :)

Ikväll kommer Katarina i alla fall. Jag vet fortfarande inte vad vi ska göra. Alternativ ett: sitta hemma och pyssla och mysa lite till någon film. Alternativ två: göra oss i ordning, ta några glas vin och gå ner på krogen och "svänga våra lurviga" :) Vad tycker ni ? Är det nå folk ute en kväll som denna, helgen före löning och allt (?)


Kommentarer
Postat av: elin

fint det blev

2009-03-23 @ 16:07:19
URL: http://nadesshas.blogg.se/
Postat av: Kevser

fint det blev...finns liknande di panduro oxå

2009-04-07 @ 09:28:32
URL: http://sjalstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0