Ny vecka, nya tag.

Nu är det måndag igen. Ny vecka, nya tag. Jag känner mig taggad.
Idag ska jag jobba på fritids, imorgon på förskola. Sen ska jag ta tag i allt ang praktikplats. Min högsta önskan var att få praktik på Bb, men de tar bara in barnmorskestudenter tydligen och inga studiebesök nu när det är influensatider. Men det kanske är en chans för mig att prova på något annat än att jobba med barn & människor. Jag har ett nästa mål och ska ta tag i det den här veckan.

Idag har jag sytt färdigt min kjol också, och jag måste säga att jag är fruktansvärt nöjd. Tycker den blev skitsnygg !
Med min ekonomi just nu får jag nog fortsätta sy mina egna kläder. Upptäckte igår att jag har 300 :- kvar att leva på denna månad och jag vill inte ens tänka på det, jag är så fruktansvärt less på att behöva vända på varenda krona. Och jag är så fruktansvärt trött på att titta in i gaderoben och inse att jag inte har några andra kläder än det som är inköpt för flera år sen och som inte alls passar mig längre. Allt är så tajt och jag känner mig inte alls bekväm i det längre. Tur att jag fick ärva gammelmormors symaskin ! Den används flitit och kan göra underverk, tydligen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0