A pleace nearby.



"You just faded away
You spread your wings, you had flown
Away to something unknown
Wish I could bring you back"

Det är så konstigt hur man kan fästa sig vid ett litet djur på så kort tid. Och hur ledsen man kan vara när det inte går som det ska (och det finns säkert många som inte förstår det, vadå det är ju bara ett djur ? Men för mig är det en familjemedlem). Det gick så fort. Från att ha varit så pigg, till att inte finnas mer. Och varje gång någon dör, människa eller djur, så frågar jag mig; finns det något annat ställe ? Finns det någon himmel ? Eller ett ställe där det finns något bättre ? Eller vad händer ?
Jag frågar mig också vad som hände med henne efter att jag gått ut från det där rummet, med en tom kattbur, med kattungen liggandes livlös på en brits. Hon var ju så liten. Jag föll för henne, trots alla hennes missbildningar, men hade aldrig kunnat ana hur allvarligt det var. Det var ju bara ett öga. Från början var det bara ett öga. Jag föll för hennes höga panna, hennes breda mellanrum mellan öronen... Aldrig i livet hade jag kunnat ana att hon såg ut så för att hon hade vattenskalle och inte skulle kunna överleva. Varför är världen så jävla orättvis ?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Klart det finns nått, och hon har det bra där ! Du vet Nangialia !Där har man inte ont .....

Klart att du fastande för henne , för hon hade bestämt sej för dej!

Kramar

2010-08-25 @ 19:51:55
Postat av: Linda - En Vimisg Mamma

Alla ställer nog dessa frågor....men hon har det bra nu och behöver inte lida! klart att ni blev fast vid henne, det blev ju jag bara genom att kolla på kort =/ Har gråtit flera omgångar idag så nu har jag ont i tår kanalen och då blev hon ju inte ens min katt, fast jag ville ha hon..så jag förstår hur ni känner er. kramar om i massor

2010-08-25 @ 20:42:38
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag vet precis hur det känns...! Tänker på dig!

2010-08-25 @ 21:54:53
URL: http://dignityofhanna.blogspot.com
Postat av: Linda - En Vimisg Mamma

Ja usch....hur jobbar du imorgon då?? hela dagen eller?? =( kram

2010-08-25 @ 23:12:07
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Linda - En Vimisg Mamma

skönt att det inte är hela dagen iallafall! kram

2010-08-25 @ 23:43:20
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: lisa!

ursch vad hemskt! :/ vet precis hur det är..

& den där låten är så jäkla stark! lyssnade mycket på den förr i tiden :)

2010-09-02 @ 11:44:10
URL: http://llisahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0