Jul ?


(bild från förra årets julafton)

Då var julen slut för i år, eller ? Det var sista kommentaren innan vi lämnade butiken ikväll. Och ja, det känns faktiskt så. Stressen är över och julkänslan har fortfarande inte infunnit sig. Det har inte granen heller för den delen. I år är första gången i mitt 24-åriga liv som jag inte har en julgran. Noll julkänsla. Jag älskar julen och det brukar vara den högtiden jag uppskattar mest på året. Men i år känns dagen innan som vilken dag som helst. Fy fan vad tråkigt !
Jag kan glädja mig åt att jag nu har tre dagars ledigt i alla fall, vilket är väldigt välbehövligt. Även om det är otroligt roligt att jobba den här tiden så blir man tom i huvudet till slut och går på sparlåga och så fort det lugnar ner sig känner man sig helt lost. Men det roligaste med jobbet nu är att jag verkligen känner att jag lär mig nya saker hela tiden och att jag utvecklas ! Det är något som jag prioriterar högt, för den dagen jag känner att det tar stopp så tröttnar jag. Jag vill att det ska hända saker hela tiden och jag vill se att jag blir bättre hela tiden på det jag gör. Konstigt kanske vissa tycker, det borde väl vara skönt att "kunna allt". Men jag tror aldrig att man kan kunna allt :) Och jag är inte sån som bara kör på och jobbar på, jag vill hela tiden jobba mot det bättre.
Men nog om det, nu skenade det här inlägget iväg på tok för långt :)
Hur som helst, imorgon är det julafton. Då åker vi till Kalle's pappa på morgonen och äter frukost, och sen på eftermiddagen åker vi ut till Gustafs. Det blir nog en ganska lugn och skön dag utan stress, och jag får tid att göra mig i ordning i lugn och ro. I år känner jag för att klä upp mig riktigt och köra någon riktigt fin julmake ! :) Vi får se vad det blir.

Nu ska jag göra...något ! :) Finns det något kvar att göra inför imorgon kanske (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0