Festmakeup.



Idag hade vi festmakeup i skolan. Jag gjorde två sotningar, eftersom vi ska ha det på plåtningen nästa vecka. Den andra sotningen blev bättre än den första, så det tar sig i alla fall :)
Hade veckosamtal med Therese idag också. Jag var lite nervös, eftersom vi hade prov igår och hon skulle gå igenom det med oss idag på mötet. Men det visade sig att jag inte hade något alls att vara nervös för, eftersom det tydligen hade gått jättebra ! :)
Berättade för henne hur det kändes förra veckan och det kändes skönt att få ur sig lite. Och hon är ju aldrig oförstående och dömmer aldrig, så man behöver aldrig känna att man inte törs säga något till henne, det är skönt.

Efter skolan kom Jonna hit och vi gjorde en provmakeup inför plåtningen nästa vecka. Ja, vad jag tjatar om plåtningar nu tycker ni, men det beror på att vi ska ha fotovecka nästa vecka, en plåtning om dagen. Hur som helst, plåtningen med Jonna ska vara en reklambild och jag ska göra reklam för smycken. Vill inte visa några bilder från provmakeupen än, ni får vänta tills plåtningen är över ! Men jag är ganska nöjd i alla fall. Riktigt fina färger och jag får tropisk-feeling av dem :)

Imorgon åker vi till Växjö, eftersom Kalle's syster ska gifta sig och jag ska sminka. Så vi ska upp klockan 4 imorgon bitti (för mig är det snarare mitt i natten !). Jag vet inte riktigt hur det ska gå. Jag vet inte vad jag ska packa. Vet inte hur jag ska matcha mina kläder. Provade min klänning som jag hade på Fia & Martin's bröllop, jag trodde inte jag skulle komma i den, men ack så fel jag hade, den var på tok för stor i stället :O. Så jag får ta min svarta finkänning i stället. Men just nu önskar jag nästan att man fick ha leggins och en vanlig topp. Och vad fan ska jag göra med håret ? Mitt hår har snart vuxit fast i en toffs där bak ! Jag som hatade att ha toffs förut. Mitt hår är helt enkelt skittråkigt just nu. Jag måste verkligen göra något åt det, frågan är bara vad ?

Nej nu ska jag gå och laga tacos och krypa ner i soffan och försöka komma i säng i tid ! Jag antar att jag inte hinner skriva på ett tag nu, så ha en bra helg allihopa !

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha du de där me håret vet du ju redan va jag tycker iaf :) Klippa lite lite och sen lippa upp de så du får mer volym :) kram kram

2010-02-27 @ 11:18:11
URL: http://ninascribb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0