Kryssning.



Nu är jag hemma efter en uppelevelserik kryssning tillsammans med brudarna !
Resan började med att Kalle skulle skjutsa oss allihopa till buss-stationen. Emma säger "men Kalle, nu får du sluta sladda, vi vill inte krocka, gör vi det slänger jag väskan på ryggen och springer !", två minuter senare satt vi i en snödriva och Kalle säger "spring, så ni hinner med bussen !". Men vi fick skjuts av några snälla människor som stannade till.
På bussen hade Emma & Karin tagit med sig en 3-liters vinare, däremot så hade de glömt muggarna, så vi fick sitta med tetran i knät och bokstavligt taget suga i oss, haha !
Väl framme på båten gjorde vi oss i ordning och började dricka lite. Emma & Karin träffade på ett gäng "gubbar" medans jag och Katarina var kvar nere i hytten, mötte upp dem efter en stund och blev bjudna på massa champange (äcklig sådan !). Emma var lika rund under fötterna som en fotboll ungefär :)
Efter ett tag hittade vi Emma & Karin nere i hytten, där Emma satt dyngkanon och ville ha mat. Karin erbjöd sig gå och köpa och Emma stannade snällt kvar. Där somnade hon sen, med telefonluren i örat ! :) Och sov till klockan 4, medans vi andra var och skakade våra rumpor på discot. Skulle bädda ner henne när vi kom tillbaka och skulle hämta mer dricka för att festa vidare. Då vaknade hon dock och undrade varför i helskotta jag bäddade ner henne när det var efterfest ! Haha :)

Just det, Emma hade tydligen gjort världens snyggaste vurpa i trappen och ramlat på första trappsteget och åkt kana på magen hela vägen ner, haha ! Katarina ramlade in på killtoan och låg där på golvet och gottade sig ;P

Dagen efter säger Emma "Faan, jag missade ju Nordman igår !". Jag svarar "Nej Emma, det gjorde du inte ! Du släpade med mig längst fram". Haha !

Ja som ni hör, en ganska händelserik och flummig resa ! :) Bussresan var ett jävla helvete och det drygaste någonsin, men annars var det roligt.

Missade Sundsvalls-resan idag också. Det kom aldrig något tåg, och ingen buss heller. Allting var inställt ! Satt där och frös och väntade i flera timmar, för att till slut få informationen från Ines att bussen inte skulle komma alls. Gaah, dåligt av SJ att inte gå ut med info ! Ja, för er som inte vet det så skulle vi dit och sminka inför en hårvisning. Men jag & Ines kom alltså aldrig dit... Men men, shit happens.

Trött som fasen är jag, så jag ska nog faktiskt snart ta och krypa ner i sängen. Dubbel-lektion imorgon så här lär sparas på energin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0